Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/6234
Title: Business Strategy And Market-Based Performance
Other Titles: İş Stratejisi Ve Pazar Bazlı Performans
Authors: Baş, Emine
Keywords: Firm
İşletme
Strategy
Strateji
Market
Pazar
Performance
Performans
Orientation
Yönelim
Differentiation
Farklılaştırma
Abstract: Market orientation, which is one of the most remarkable orientations; It is the whole of organizational activities aimed at understanding and satisfying the general demands and needs of customers and providing unique customer value. However, in a rapidly changing competitive environment, there is a need for competitive tactics that will strengthen the market orientation and directly contribute to performance, rather than focusing only on market orientation. In this context, the relationships between the components of market orientation, differentiation strategy and firm performance are of great importance.
En dikkat çekici yönelimlerden biri olan pazar yönelimi; müşterilerin umumî istemlerini ve ihtiyaçlarını anlamaya, tatmin etmeye, benzersiz müşteri değeri sağlamaya yönelik örgütsel faaliyetlerin bütünüdür. Ancak, süratle değişen rekabetçi çevrede, sadece pazar yönelimine yoğunlaşmak yerine, onu güçlendirecek ve performansa doğrudan katkı sağlayacak rekabet taktiklerine ihtiyaç vardır. Bu bağlamda, pazar yönelimi bileşenleri, farklılaştırma stratejisi ve firma performansı arasındaki ilişkiler büyük önem taşımaktadır.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.13091/6234
Appears in Collections:Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11-asead-sempozyumu-tam-metin-kitabi.pdf496.19 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

22
checked on Oct 7, 2024

Download(s)

4
checked on Oct 7, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.