Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/6234
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBaş, Emineen_US
dc.date.accessioned2024-09-17T12:05:41Z-
dc.date.available2024-09-17T12:05:41Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/6234-
dc.description.abstractMarket orientation, which is one of the most remarkable orientations; It is the whole of organizational activities aimed at understanding and satisfying the general demands and needs of customers and providing unique customer value. However, in a rapidly changing competitive environment, there is a need for competitive tactics that will strengthen the market orientation and directly contribute to performance, rather than focusing only on market orientation. In this context, the relationships between the components of market orientation, differentiation strategy and firm performance are of great importance.en_US
dc.description.abstractEn dikkat çekici yönelimlerden biri olan pazar yönelimi; müşterilerin umumî istemlerini ve ihtiyaçlarını anlamaya, tatmin etmeye, benzersiz müşteri değeri sağlamaya yönelik örgütsel faaliyetlerin bütünüdür. Ancak, süratle değişen rekabetçi çevrede, sadece pazar yönelimine yoğunlaşmak yerine, onu güçlendirecek ve performansa doğrudan katkı sağlayacak rekabet taktiklerine ihtiyaç vardır. Bu bağlamda, pazar yönelimi bileşenleri, farklılaştırma stratejisi ve firma performansı arasındaki ilişkiler büyük önem taşımaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFirmen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectStrategyen_US
dc.subjectStratejien_US
dc.subjectMarketen_US
dc.subjectPazaren_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectOrientationen_US
dc.subjectYönelimen_US
dc.subjectDifferentiationen_US
dc.subjectFarklılaştırmaen_US
dc.titleBusiness Strategy And Market-Based Performanceen_US
dc.title.alternativeİş Stratejisi Ve Pazar Bazlı Performansen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.relation.conferenceASEAD 11. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU EJSER 11th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON SOCIAL SCIENCES 20-22 Mayıs/May 2023 LOZAN-İSVİÇRE / LAUSANNE-SWITZERLANDen_US
dc.relation.publicationASEAD 11. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU EJSER 11th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON SOCIAL SCIENCESen_US
dc.contributor.affiliationFakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Yazılım Mühendisliği Bölümüen_US
dc.description.startpage114en_US
dc.description.endpage124en_US
dc.departmentFakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Yazılım Mühendisliği Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-4322-6010en_US
dc.institutionauthorBaş, Emineen_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeConference Object-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept02.13. Department of Software Engineering-
Appears in Collections:Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11-asead-sempozyumu-tam-metin-kitabi.pdf496.19 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

22
checked on Oct 7, 2024

Download(s)

4
checked on Oct 7, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.