Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/5843
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYıldız, Zeynepen_US
dc.date.accessioned2024-07-16T10:53:26Z-
dc.date.available2024-07-16T10:53:26Z-
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/5843-
dc.description.abstract1950’li yıllarda postmodern tüketim kültürünün mekana dönüşmüş hali olarak ortaya çıkan alışveriş merkezleri, günümüzün en çok tercih edilen alışveriş mekanlarının başında gelmektedir. Genellikle kent merkezinden uzak, ana arterlere yakın olarak konumlanan bu yapı tipi kendine yeni bir kent yaratma iddiasındadır. Ancak bunu çevreden izole, içe dönük bir yaklaşımla gerçekleştirmektedir. Yakın geçmişte tüketicilerin çevreden bağımsız, özellikle açık havadan mahrum bırakılan bu yapı tipolojisini terk ettiği gözlemlenmiştir. Bu durum yatırımcıların yeni bir çözüm olarak açık hava alışveriş mekanlarını geliştirmesini sağlamıştır. Artan açık hava konseptli alışveriş mekanları tüketicilerin ilgisiyle karşılanmıştır. Bu durum geleneksel anlayışla inşa edilen kapalı alışveriş merkezlerinin atıl durma gelmesine neden olmuştur. Kapalı alışveriş merkezleri bu yeni durum içerisinde işlevini ve rekabetini sürdürebilmek adına birtakım yenileme çalışmaları yapmaktadır. Çalışma kapsamında 2000 yılında Adana’da hizmete giren M1 Adana Alışveriş Merkezi bu eksende ele alınmıştır. Zincir bir alışveriş merkezi olan M1 Adana Avm diğer 3 yatırıma benzer şekilde tek katlı, doğrusal plan şemasına sahip, cephe olarak da geleneksel arasta yapılarını anımsatmaktadır. Tip bir proje olan M1 Adana Avm, yeni eğilimler karşısında 2009 ve 2016 yıllarında iki büyük değişim yaşayarak bölgenin en çok tercih edilen alışveriş merkezlerinden biri olmayı başarmıştır. Bu çalışma geleneksel bir alışveriş merkezinin çağa ayak uydurma ve yeni eğilimleri yakalama noktasında yapılabilecek mekansal değişimleri ele almaktadır. Çalışmanın amacı alışveriş merkezlerinin ekonomik ve fonksiyonel sürdürülebilirliğinin önemini ortaya koymaktır.en_US
dc.description.abstractShopping malls, which emerged as the transformation of postmodern consumption culture into space in the 1950s, are among the most preferred shopping venues of today. This type of building, which is generally located far from the city center and close to the main arteries, claims to create a new city for itself. However, it does this with an introverted approach, isolated from the environment. In the recent past, it has been observed that consumers abandon this building typology, which is independent of the environment, especially deprived of the open air. This has enabled investors to develop open-air shopping venues as a new solution. Increasingly open-air concept shopping venues were met with the interest of consumers. This situation has caused the indoor shopping malls, which were built with a traditional approach, to come to a standstill. Indoor shopping centers are carrying out some renovation works to maintain their function and competition in this new situation. Within the scope of the study, the M1 Adana Shopping Center, which was put into service in Adana in 2000, is discussed in this axis. M1 Adana Mall, which is a chain shopping center, is like the other 3 investments, has a single-story, linear plan, and reminds traditional arasta structures in terms of facade. M1 Adana Mall, which is a typical project, has managed to become one of the most preferred shopping centers in the region by experiencing two major changes in 2009 and 2016 in the face of new trends. This study deals with the spatial changes that can be made in a traditional shopping center at the point of keeping up with the times and catching new trends. The aim of the study is to reveal the importance of the economic and functional sustainability of shopping centers.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherISCYA Yayınevien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık hava alışveriş merkezien_US
dc.subjectM1 Adana Alışveriş Merkezien_US
dc.subjectYenilemeen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectOpen air shopping centeren_US
dc.subjectM1 Adana Shopping Centeren_US
dc.subjectRenovationen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.titleAlışveriş Merkezlerinde Yenileme Çalışmaları ve Yeni Eğilimler: M1 Adana Alışveriş Merkezi Örneğien_US
dc.title.alternativeRenovation Works and New Trends in Shopping Centers: The Case of M1 Adana Shopping Centeren_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.relation.conferenceInternational Science, Culture and Academic Research Congress in Global World September 11-12 2021en_US
dc.relation.publicationInternational Science, Culture and Academic Research Congress in Global Worlden_US
dc.contributor.affiliationFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.relation.isbn978-605-74191-5-6en_US
dc.description.startpage26en_US
dc.description.endpage36en_US
dc.departmentFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-7724-5215en_US
dc.institutionauthorYıldız, Zeynepen_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeConference Object-
crisitem.author.dept04.01. Department of Architecture-
Appears in Collections:Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.