Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/5645
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCeylan, Ayhan-
dc.contributor.authorElmas, Mehmet-
dc.date.accessioned2024-06-01T08:58:44Z-
dc.date.available2024-06-01T08:58:44Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cr4SkWLaRMhkDRBjqthpsZUCEHMRBNBWNsaIIRQcNrNN-3Xvha-FMKEvcuL7NPWS-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/5645-
dc.description.abstractGünümüzde yükseklik belirlenmelerinde yaygın olarak geometrik, trigonometrik ve GNSS nivelman teknikleri uygulanmaktadır. Gerek bilimsel çalışmalarda gerekse her türlü mühendislik projelerinde ilk akla gelen yöntem geometrik nivelman tekniğidir. Geometrik nivelman tekniğinin özellikle engebeli arazilerde birçok model hatalarında etkilenmesi ve uygulamasının zor ve zaman alıcı olması nedeniyle, alternatif yöntem arayışında yeni geliştirilen yüksek doğruluklu düşey açı ve uzunluk gözlemleri yapabilen total stationların kullanılması ile trigonometrik nivelman tekniklerinin doğruluklarının yeniden araştırılmasını güncel hale getirmiştir. Bu tez çalışmasında, güncel donanımlar ile trigonometrik nivelman tekniklerinin doğruluklarının araştırılası amaç edinilmiştir. Bu amaçla, ilk olarak trigonometrik nivelman tekniklerine ait ölçme modelini etkileyen hatalar ele alınmıştır. Ayrıca, trigonometrik nivelman tekniklerinden beklenen teorik doğruluklar ile test alanında yapılan ölçmeler sonucu elde edilen karesel ortalama hatalar karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak, tek taraflı ve ortadan trigonometrik nivelman teknikleri ile ±5mm altı doğruluklara ulaşılabilindiği, karşılıklı trigonometrik nivelmanda ise ±1.98mm'lik doğruluk elde edilmiştir. Bu değerlendirmeler ışığında, özellikle karşılıklı trigonometrik nivelman tekniğinin karayolu, demiryolu, tünel vb. birçok alt yapı ve üs yapı projelerinde geometrik nivelman yerine trigonometrik nivelman tekniğinin kullanılmasının çalışmalarda zaman ve maliyet yönüyle bazı avantaj sağlayacağı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractToday geometric, trigonometric and GNSS levelling techniques are widely used in height determinations. The first method that comes to mind in both scientific studies and all kinds of engineering projects is the geometric levelling technique. Since the geometric levelling technique is affected by many model errors especially is rugged lands and its application is difficult and time taking, it has made up to date the re-research of trigonometric levelling techniques with the use of newly developed vertical angle and length observations in search of alternative methods. The aim is to investigate the accuracy of these trigonometric levelling techniques . For this purpose, the errors affecting the measurement model of trigonometric levelling techniques were first discussed and the theoretical accuracy expected from the trigonometric levelling techniques and the mean squared errors obtained as a result of the measurements made in the test area were compared. As a result unilateral and intermediate point trigonometric levelling techniques can be reached under ±5.00 mm accuracy. Beside reciprocal trigonometric levelling technique can be reached ±1.98 mm accuracy. As a result of these evaluaitons, it has been concluded that especially the reciprocal trigonometric levelling technique can be used in highways, railways , tunnels, etc. It can be said that using the trigonometric levelling technique instead of geometric levelling ın many infrastructure and base building projects will provide some advantages in terms of time and cost.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKonya Teknik Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJeodezi ve Fotogrametrien_US
dc.subjectGeodesy and Photogrammetryen_US
dc.titleHassas trigonometrik nivelmanın doğruluk analizi üzerine bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeA study on accuracy analysis of precision trigonometric levellingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentEntitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Harita Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.institutionauthorElmas, Mehmet-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid857077en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

24
checked on Jul 22, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.