Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/5570
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUslugil, Hayriye Elifen_US
dc.contributor.authorAlkan, Ahmeten_US
dc.date.accessioned2024-05-24T07:36:27Z-
dc.date.available2024-05-24T07:36:27Z-
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/5570-
dc.description.abstractStüdyo dersleri mimari tasarım eğitiminin ana omurgasını oluşturmaktadır. Mimari tasarımın bir simülasyonu olan stüdyo dersleri bir tasarım yöntemi geliştirmeyi amaçlar. Mimari tasarımda kullanılan tasarım ilkeleri ve ögeleri temel tasarım dersinde alınmaktadır. Bu bağlamda temel tasarım dersi, mimarlık eğitiminin temel taşlarından birisidir. Temel tasarım dersi yalnızca mimarlık eğitimi için değil, tasarım eğitimi veren bütün okullar için önem arz etmektedir. Temel tasarım dersinin verimli geçip geç memesi öğrencinin okul hayatında ve meslek hayatında yapacağı tasarımları etkilemektedir. Dünyanın her yerinde yürütücüler temel tasarım dersinde öğrencilerin alakasını yüksek tutmak, dersi daha verimli hale getirmek gibi çeşitli amaçlarla farklı yöntemler deneyimlenmektedir. Özellikle günümüzde lisans öğrencisi olan “Z” kuşağı olarak adlandırılan gençlerin, dikkatini çekmek, onları uzun süre derse odaklı bir biçimde koruyabilmek oldukça zordur. “Z” kuşağı olarak adlandırılan gençlerin hayatlarında, dijital içerikler büyük bir yer tutmaktadır. Kısa videolar izleyerek, çevrimiçi oyunlar oynayarak eğlenen ve ilgisini bu yönlerde toplayan kişilerin dikkatini çekmek için ders içeriklerini de bu yönde güncellemek bir mecburiyet olmuştur. Bu çalışmada temel tasarım dersinde öğrenciler iki grubu ayrılmıştır. Birinci grubu konu anlatımı sinema filmleri aracılığı ile yapılmıştır. Öğrencilerden, dikkatle seçilen, filmlerin izlenmesi istenmiş. Belirli sahneler ve kareler üzerinde durarak tasarım ilke ve ögelerinin öğrenciler tarafından anlaşılması sağlanmıştır. İkinci grup ise kontrol grubu olmuş ve klasik yöntemle temel tasarım dersine katılım sağlamışlardır. Dönem sonunda öğrencilere çeşitli anketler yapılarak sonuçlar elde edilmiştir. Anketlerin oluşturulmasında “karma yöntem”, değerlendirilmesinde “likert ölçeği” ve “mukayese” yöntemi kullanılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherGüven Plus Grup Danışmanlık A.Ş. Yayınlarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTemel tasarımen_US
dc.subjectMimarlık eğitimien_US
dc.subjectMimarlık ve sinemaen_US
dc.titleTemel Tasarım Dersinin Sinema Filmleri Eşliğinde İşlenmesinin Öğrenciler Üzerine Etkisien_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.relation.conference7. Uluslararası Mimarlık ve Tasarım Kongresi 29-30 Nisan 2022en_US
dc.relation.publication7. Uluslararası Mimarlık ve Tasarım Kongresien_US
dc.contributor.affiliationFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.relation.isbn978-625-7367-50-9en_US
dc.description.startpage277en_US
dc.description.endpage283en_US
dc.departmentFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-7923-2784en_US
dc.institutionauthorUslugil, Hayriye Elifen_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeConference Object-
crisitem.author.dept04.01. Department of Architecture-
crisitem.author.dept04.01. Department of Architecture-
Appears in Collections:Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7.ULUSLARARASIMMARLIKVETASARIMKONGRESBLDRKTABI.pdf1.9 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

26
checked on Jul 15, 2024

Download(s)

8
checked on Jul 15, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.