Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/4914
Title: Parent’s attitudes as a predictor of preschoolers’ social competence and introverted behavior
Authors: Durmusoglu Saltali, Neslihan
Arslan, Emel
Keywords: Sosyal
Sosyal
Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu araştırmanın amacı ebeveyn tutumlarının anasınıfına devam eden çocukların sosyal yetkinlik ve içedönüklük davranışını yordama düzeyini incelemektir. Araştırmaya 60-72 aylar arasında olup anasınıfına devam eden 309 çocuğun anne ve öğretmenleri katılmıştır. Araştırmada çocukların sosyal yetkinlik ve içe dönüklük davranışlarının belirlenmesinde LaFreniere ve Dumas (1996) tarafından geliştirilip, Çorapçı, Aksan, Arslan-Yalçın ve Yağmurlu (2010) tarafından Türkçe’ye uyarlama geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılan Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme-30 Ölçeği, ebeveynlerin tutumlarının belirlenmesinde Karabulut Demir (2007) tarafından geliştirilen Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) kullanılmıştır. Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme-30 Ölçeği, öğretmenler tarafından, Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) anneler tarafından doldurulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre; ebeveyn tutumları çocukların sosyal yetkinlik ve içedönüklük davranışlarının anlamlı yordayıcısıdır. Bu çalışma anne baba davranışlarının çocuk sosyal davranışları üzerindeki etkisine ilişkin sağladığı bulgularla, çocukla ilgili yapılan çalışmaların başarılı olabilmesi için ailenin mutlaka göz önünde bulundurularak sürece dâhil edilmesi gerektiğini bir kez daha vurgulamaktadır.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/133928
https://hdl.handle.net/20.500.13091/4914
ISSN: 1305-3515
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collections

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

36
checked on Apr 29, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.