Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/4914
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDurmusoglu Saltali, Neslihan-
dc.contributor.authorArslan, Emel-
dc.date.accessioned2023-12-09T06:56:42Z-
dc.date.available2023-12-09T06:56:42Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn1305-3515-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/133928-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/4914-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ebeveyn tutumlarının anasınıfına devam eden çocukların sosyal yetkinlik ve içedönüklük davranışını yordama düzeyini incelemektir. Araştırmaya 60-72 aylar arasında olup anasınıfına devam eden 309 çocuğun anne ve öğretmenleri katılmıştır. Araştırmada çocukların sosyal yetkinlik ve içe dönüklük davranışlarının belirlenmesinde LaFreniere ve Dumas (1996) tarafından geliştirilip, Çorapçı, Aksan, Arslan-Yalçın ve Yağmurlu (2010) tarafından Türkçe’ye uyarlama geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılan Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme-30 Ölçeği, ebeveynlerin tutumlarının belirlenmesinde Karabulut Demir (2007) tarafından geliştirilen Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) kullanılmıştır. Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme-30 Ölçeği, öğretmenler tarafından, Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) anneler tarafından doldurulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre; ebeveyn tutumları çocukların sosyal yetkinlik ve içedönüklük davranışlarının anlamlı yordayıcısıdır. Bu çalışma anne baba davranışlarının çocuk sosyal davranışları üzerindeki etkisine ilişkin sağladığı bulgularla, çocukla ilgili yapılan çalışmaların başarılı olabilmesi için ailenin mutlaka göz önünde bulundurularak sürece dâhil edilmesi gerektiğini bir kez daha vurgulamaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyalen_US
dc.subjectSosyalen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleParent’s attitudes as a predictor of preschoolers’ social competence and introverted behavioren_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentKTÜNen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage729en_US
dc.identifier.endpage737en_US
dc.institutionauthor-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid133928en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collections
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

38
checked on May 13, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.