Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/1217
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAbbak, Ramazan Alpay-
dc.contributor.authorŞahin, Duygu-
dc.date.accessioned2021-12-13T10:38:36Z-
dc.date.available2021-12-13T10:38:36Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=T1mWGp9MngYYkCSgiJvtVh6tqvcUsPW6VTkouSR5Z0UIs8Q2NrkRIPtHBBE3KHG6-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/1217-
dc.description.abstractGünümüzde jeodezik amaçlı uydu sistemleri yüksek doğruluklu konum bilgisi üretmektedir. Teknoloji ve buna bağlı olarak uydu sistemlerinin gelişmesiyle birlikte konum belirleme tekniklerinde Hassas Konum Belirleme (PPP: Precise Point Positioning) kavramı ortaya çıkmıştır. Bazı kurum ve kuruluşların sağladığı yüksek doğruluklu uydu yörünge ve saat bilgileri ile geniş bir uygulama alanı bulmaktadır. Bu çalışmada, PPP tekniğinin online yazılım ve akademik yazılımlar arasındaki performansı incelenmiştir. Ayrıca istasyonlar farklı yüksekliklerde seçilmiş, PPP tekniğinin farklı yüksekliklerdeki duyarlılığı araştırılmıştır. Bu amaçla 24 saatlik, 20 IGS istasyonuna ait veriler kullanılmıştır. Daha sonra bu veriler web tabanlı, online değerlendirme servisi olan CSRS ve akademik yazılım BERNESE ile değerlendirilmiştir. BERNESE yazılımının BPE modülü kullanılmıştır. Sayısal sonuçlar karşılaştırılıp değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractToday, satellite systems dedicated geodetic mission yield high precise coordinate information. With the development of technology and related satellite systems, PPP (Precise Point Positioning) concept has emerged in positioning techniques. It provides a wide range of applications with high accuracy satellite orbit and clock information provided by some institutions and organizations. In this study, the performance of precise point positioning technique between online software and academic software was analysed. In addition, the stations were selected at different heights and the precision of the PPP technique at different heights was investigated. For this purpose, 20 IGS stations, which have 24 hourly data, were utilized. The data was then evaluated with the web-based online evaluation service, CSRS and the academic software BERNESE. BPE module of BERNESE software was used. The numerical results are compared and interpreted.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKonya Teknik Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJeodezi ve Fotogrametrien_US
dc.subjectGeodesy and Photogrammetryen_US
dc.subjectDeğişimen_US
dc.subjectChangeen_US
dc.subjectDeğişim sürecien_US
dc.subjectChange processen_US
dc.subjectHedef konumlandırmaen_US
dc.subjectTarget localizationen_US
dc.subjectJeodezien_US
dc.subjectGeodesyen_US
dc.subjectKonumlandırmaen_US
dc.subjectPositioningen_US
dc.subjectUydu konumuen_US
dc.subjectSatellite positionen_US
dc.subjectUydu sistemlerien_US
dc.subjectSatellite systemsen_US
dc.subjectYüksekliken_US
dc.subjectAltitudeen_US
dc.titleYükseklik değişiminin hassas nokta konumlamaya etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of height variation on precise point positioningen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Harita Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage55en_US
dc.institutionauthorŞahin, Duygu-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid549949en_US
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
549949.pdf2.03 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

138
checked on Mar 25, 2024

Download(s)

152
checked on Mar 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.