Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/6357
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYalçınlı, Fuaten_US
dc.contributor.authorAkdemir, Bayramen_US
dc.contributor.authorDurdu, Akifen_US
dc.contributor.authorYıldız, Özgenuren_US
dc.date.accessioned2024-10-07T11:18:38Z-
dc.date.available2024-10-07T11:18:38Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/6357-
dc.description.abstractGünümüz sensör teknolojilerinin gelişimi ile saptananveri çeşitliliği ve doğruluk oranları önemli oranda artmıştır. Tespit edilen verilerin çeşitliliği ve doğruluk oranlarının yüksek olmasıyla da yönetim algoritmalarının yetenekleri gelişmiş olupgünlük yaşamımıza olumlu olarak çeşitli alanlardayansımaktadır. Sinyalize kavşaklarda genel olarak sabit süreli sinyalizasyon sistemleri kullanılmaktadır. Ancak, son yıllarda trafik ile ilgili veri toplayan sensörler daha da geliştikçe yarı trafikuyarmalı, tam trafik uyarmalı ve adaptif trafik sinyalizasyon sistemleri yaygınlaşmaya başlamıştır. Araç sayısı, araç algılamaları, kuyruklanma, ortalama hız gibi trafik parametrelerine göre sinyalize kavşaktaki yeşil sürelerininadaptifyönetilmesi gecikme, ortalama hız ve durma sayısı gibi önemli parametrelereolumlu yansımaktadır.Bu çalışmada örnek bir sinyalize kavşaktaki gerçek trafik verileri kullanılarak Aimsun simülasyon programı üzerinde simülasyon modellemesi gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, bu sinyalize kavşak tam trafik uyarmalı olarak işletilerek kavşaktaki iyileşme yüzdeleri saptanmıştır. Tekirdağ il sınırları içerisinde yer alan ve günlük yaklaşık 30.000adetaraç geçen Santral Kavşağı’ndaki tam trafik uyarmalı sinyalizasyon yönetimi simülasyon çalışması sonucunda gecikmelerin ortalama %27,72azaldığı, ortalamahızın ortalama %27,31arttığıve durma sayısının ortalama %25,54azaldığıtespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIJANSERen_US
dc.relation.ispartofInternational Journal of Advanced Natural Sciences and Engineeringen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSinyalize kavşaken_US
dc.subjectTam trafik uyarmalıen_US
dc.subjectTrafik iyileştirme oranlarıen_US
dc.subjectAimsun simülasyon programıen_US
dc.subjectSinyalizasyon sistemlerien_US
dc.subjectAkıllı ulaşımen_US
dc.titleTam Trafik Uyarmalı Sinyalizasyon Sisteminin Simülasyon Modellemesi ve İyileştirme Oranlarının Saptanmasıen_US
dc.typeResearch Articleen_US
dc.identifier.doihttps://as-proceeding.com/index.php/ijanser-
dc.contributor.affiliationFakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.affiliationFakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümüen_US
dc.relation.issn2980-0811en_US
dc.description.volume7en_US
dc.description.issue6en_US
dc.description.startpage1en_US
dc.description.endpage7en_US
dc.departmentFakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-0565-2345en_US
dc.authorid0000-0002-5611-2322en_US
dc.institutionauthorAkdemir, Bayramen_US
dc.institutionauthorDurdu, Akifen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeResearch Article-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept02.04. Department of Electrical and Electronics Engineering-
crisitem.author.dept02.04. Department of Electrical and Electronics Engineering-
Appears in Collections:Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1-TURKCE_Taslak_tam_metin_v4+pp+1-7.pdf489.43 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.