Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.13091/5752
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Arslan, Deniz | - |
dc.contributor.author | Köse, Hüseyin | - |
dc.date.accessioned | 2024-06-19T14:41:59Z | - |
dc.date.available | 2024-06-19T14:41:59Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.issn | 1302-0900 | - |
dc.identifier.issn | 2147-9429 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.2339/politeknik.1133995 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1232521 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.13091/5752 | - |
dc.description.abstract | Türkiye’de bitümlü karışımın kullanılacağı tabakaya göre hangi gradasyon özelliklerine sahip olması gerektiği Karayolu Teknik Şartnamesinde belirtilmiştir. Bu çalışmada, şartnamede aşınma tabakası için tanımlanan Tip-1 gradasyon zarfındaki alt, orta ve üst limit değerlerinin yanı sıra alt ve üst limitlerin belirli oranda ötelenmesiyle oluşturulan beş farklı agrega gradasyonunun bitümlü karışımların mekanik özellikleri üzerindeki etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Belirlenen beş gradasyon ile hem gradasyon zarfı dahilindeki değişimlerin etkisi hem de gradasyon zarfının genişleme potansiyeli incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda farklı agrega gradasyonları ile oluşturulan bitümlü karışımlarla Marshall tasarımları yapılmıştır. Test sonuçlarına göre agrega gradasyonu inceldikçe karışımın optimum bitüm ihtiyacı artmıştır. Gradasyon inceldikçe, optimum bitüm oranındaki bitümle dolu boşluk oranının (Vf) ve agregalar arasındaki boşluk yüzdesinin (VMA) arttığı, birim ağırlığın (Dp) azaldığı tespit edilmiştir. Aynı zamanda, Tip-1 için tanımlanan gradasyon zarfının genişleme potansiyelinin olabileceği görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Politeknik Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Agrega Gradasyonundaki Değişimlerin Aşınma Tabakasında Kullanılan Bitümlü Sıcak Karışımların Mekanik Özelliklerine Olan Etkilerinin İncelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.doi | 10.2339/politeknik.1133995 | - |
dc.department | KTÜN | en_US |
dc.identifier.volume | 27 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 445 | en_US |
dc.identifier.endpage | 453 | en_US |
dc.institutionauthor | Arslan, Deniz | - |
dc.institutionauthor | Köse, Hüseyin | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1232521 | en_US |
item.grantfulltext | none | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 02.02. Department of Civil Engineering | - |
crisitem.author.dept | 02.02. Department of Civil Engineering | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collections |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.