Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/5696
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzdoğan, Merveen_US
dc.contributor.authorKorkmaz, Serra Zerrinen_US
dc.date.accessioned2024-06-10T06:43:55Z-
dc.date.available2024-06-10T06:43:55Z-
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/5696-
dc.description.abstractSanal gerçeklik sistemleri kullanıcıların, bilgisayar aracılığıyla tasarlanmış sanal dünyada gerçek ortamdaymış gibi hissedebilmesi amacıyla oluşturulmuş olan simülasyonlardır. Zamanla bu sistemlerin kullanım alanlarının sayısı artmaya ve uygulanma şekilleri farklılaşmaya başlamıştır. İlk olarak eğlence ve oyun sektöründe kendine yer edinen sistemler süreç içerisinde: imalat, sağlık, askeri, sanat, tasarım ve eğitim gibi alanlarda kullanılmaya başlanmıştır. Bahsi geçen alanlardan birisi olan mimarlık eğitimi, görmeye, hayal etmeye ve uygulamaya dayalı bir eğitimdir. Bu sistemlerin derslere dahil edilmesiyle öğrencilere deneyimlenebilir, canlı ve görsel bir eğitim alabilme olanağı sunulmaktadır. Bu bilgiler doğrultusunda hazırlanan çalışma kapsamında, literatür araştırması yöntemiyle sanal gerçeklik sistemlerinin çıkış noktası ve tarihsel süreci aktarılmış olup sistemlerin kullanım alanlarına değinilmiştir. Çalışmanın odağını oluşturması nedeniyle mimarlık okullarında günümüzde verilmekte olan mimarlık eğitiminden bahsedilmiştir. Çalışmada, literatürde yapılan araştırmalar ve incelenen örnek uygulamalar aracılığıyla mimarlık eğitimi sürecinde sanal gerçeklik sistemlerinin farklı kullanımlarının sorgulanması amaçlanmıştır. İncelenen uygulamaların, sanal gerçeklik sistemlerinin mimarlık eğitiminde bulunan farklı anabilim dallarındaki kullanımını içermesine dikkat edilmiştir. Bunun sonucunda, sanal gerçeklik sistemlerinin mimarlık eğitiminde yer almasının avantaj ve dezavantajları belirlenmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractVirtual reality systems are simulations created in order for users to feel as if they are in a real environment in a virtual world designed by a computer. Over time, the number of usage areas of these systems started to increase and how they were applied began to differ. First of all, the systems have a place in the entertainment and game sector; It has started to be used in fields such as manufacturing, health, military, art, design, and education in the process. Architectural education is one of the aforementioned fields, is an education based on seeing, imagining, and practicing. The inclusion of these systems in the courses is offered the opportunity for students to receive an experiential, lively, and visual education. Within the scope of the study prepared in line with this information, the starting point and historical process of virtual reality systems were conveyed by the literature research method, and the usage areas of the systems were mentioned. Since it is the focus of the study, the architectural education given in architecture schools today has been mentioned. The study, it is aimed to question the different uses of virtual reality systems in the architectural education process through research in the literature and sample applications examined. It has been paid attention that the applications examined include the use of virtual reality systems in different majors of architectural education. As a result, the advantages and disadvantages of virtual reality systems in architectural education have been tried to be determined.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherAnkara Yıldırım Beyazıt Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanal gerçeklik sistemlerien_US
dc.subjectSanal ortamen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectMimarlık eğitimien_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectVirtual reality systemsen_US
dc.subjectVirtual spaceen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectArchitectural educationen_US
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleSanal Gerçeklik Sistemlerinin Mimarlık Eğitiminde Kullanımıen_US
dc.title.alternativeUse of Virtual Reality Systems in Architecture Educationen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.relation.conferenceIAR-ARDE 2022 1 st International Architecture Art and Design Symposium 05-07 October 2022 Onlineen_US
dc.relation.publication1st International Architecture, Art and Design Symposiumen_US
dc.contributor.affiliationFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.relation.isbn978-605-4929-24-5en_US
dc.description.startpage40en_US
dc.description.endpage49en_US
dc.departmentFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-1234-1438en_US
dc.institutionauthorKorkmaz, Serra Zerrinen_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeConference Object-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept04.01. Department of Architecture-
Appears in Collections:Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Microsoft Word - iar_arde_BOOK-23.11.2022ghk.pdf2.22 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

22
checked on Jul 15, 2024

Download(s)

2
checked on Jul 15, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.