Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/5339
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYıldız, Zeynepen_US
dc.contributor.authorUslugil, Hayriye Elifen_US
dc.date.accessioned2024-04-19T06:52:05Z-
dc.date.available2024-04-19T06:52:05Z-
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/5339-
dc.description.abstractİnsanların ürettiği ürünleri tüketmesi ve üretemediklerini diğerleriyle takas etmesiyle başlayan alışveriş eylemi, ortak değer olan paranın bulunmasıyla sistematik hale gelmiştir. Düzenli bir eyleme dönüşen alışveriş eylemi, mekanlarında değişmesini sağlamıştır. Önceleri geçici ve plansız olan alışveriş mekanları zamanla kalıcı ve planlı mekanlara dönüşmeye başlamıştır. Tüketim anlayışında görülen bu değişimlerle geleneksel alışveriş mekanları yerini planlı ve kurgulanmış alışveriş mekânı olan alışveriş merkezlerine bırakmıştır. Tüm dünyada hızla sayıları artan kapalı alışveriş merkezleri uzun süre tüketicilerin yoğun ilgisiyle karşılaşmıştır. Ancak son yıllarda tüketicilerin birbirine benzer, kentten ve çevreden kopuk, kapalı ve içe dönük bu yapay dünyaya olan ilgilerinin azalması, artan rekabet ortamındaki farklılık arayışları gibi nedenlerle yeni bir konsept anlayışı olan açık hava alışveriş merkezleri hayatımıza girmeye başlamıştır. Yeni bir arayış olan açık hava alışveriş merkezleri tüketicilerin ilgisini çekmekte ve her geçen gün sayıları artmaktadır. Bu gelişmelerde alışveriş mekânlarının mekânsal gelişim sürecinde yeni bir dönemi işaret etmekte ve geleceğin alışveriş mekanlarına dair birtakım öngörüler yapabilmemizi sağlamaktadır. Bu çalışmada alışveriş mekanlarının geçirdiği kurgusal dönüşüm değişen tüketim kültürü bağlamında ele alınmıştır. Değişen tüketim kültürü ve tüketicinin değişen beklentileri karşısında alışveriş mekanları sürekli bir dönüşüm içindedir. Günümüz alışveriş mekanlarında ise yeni bir arayış olarak açık hava alışveriş merkezleri üzerinden geçmişe ve geleneksel çarşı kültürüne duyulan özlemin izleri mekanlar üzerinden okunmaktadır. Bu doğrultuda geleceğin alışveriş mekanlarının geçmiş ile kuracağı ilişkiye bakılmış, farklı bir bakış açısı olarak ise sanal dünyanın alışveriş mekanlarını nasıl etkileyeceğine dair yorumlarda bulunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketim kültürüen_US
dc.subjectAlışveriş merkezien_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectÇarşıen_US
dc.titleDeğişen Tüketim Kültürünün Yeni Mekanı: Açık Hava Alışveriş Merkezlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.affiliationFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.contributor.affiliationFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.relation.issn2149-178Xen_US
dc.description.volume6en_US
dc.description.issue12en_US
dc.description.startpage186en_US
dc.description.endpage196en_US
dc.departmentFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-7724-5215en_US
dc.authorid0000-0001-7724-5215en_US
dc.authorid0000-0001-7923-2784en_US
dc.institutionauthorYıldız, Zeynepen_US
dc.institutionauthorUslugil, Hayriye Elifen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept04.01. Department of Architecture-
crisitem.author.dept04.01. Department of Architecture-
Appears in Collections:Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14-yildiz-uslugil--degisen_tuketim_kulturunun_yeni_mekani_acik_hava_alisveris_merkezleri.pdf747.93 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Jul 15, 2024

Download(s)

36
checked on Jul 15, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.