Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/5319
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzkaynak, Merveen_US
dc.contributor.authorUlusoy, Mineen_US
dc.contributor.authorDönek, Erolen_US
dc.date.accessioned2024-04-16T12:49:54Z-
dc.date.available2024-04-16T12:49:54Z-
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/5319-
dc.description.abstractŞehir markalaşması insanların o şehri yaşamak için tercih etme oranlarını, yatırımları hem yerli hem de yabancı turistin ziyaret etme isteklerini artırmayı amaçlayan marka iletişim stratejileri bütünü olarak değerlendirilebilmektedir. Bir şehrin markalaşma sürecinde, tarihi mirasın ve yerel kimliğin korunarak sürdürülebilmesi hedeflerin başında gelmektedir. Bu süreçte şehirler yerel ürünleri, yerel kimlikleri, tarihi dokuları ve kendine özgü değerlerini ön plana çıkararak şehir markalarını oluşturmaktadırlar. Bu amaçla şehir markalaşması sürecinde şehirlerin kendilerine özgü niteliklerini ve tarihi yapılarını ön plana çıkarmak ilk başvurulan seçenekler arasındadır. Şehirlerin tarihini, yerel kimlik ve dokularını yansıtan tarihi yapılar, kentin özgün yapısını ortaya koyup, kendini farklı bir yerde konumlandırmasını sağlayabilmektedir. Hem Türk hem de Dünya tarihi için önemli bir devlet olan Selçuklu Devleti’ne başkentlik yapmış ve pek çok medeniyetin beşiği olan Konya çok sayıda dönem özelliklerini yansıtan, nitelikli ve kullanım değerini sürdüren tarihi yapıya sahiptir. Yerli ve yabancı turistler tarafından ziyaret edilen bu yapılar Konya’nın tarihini, kent kimliğini ve değerlerini yansıtan birer simge olarak markalaşma sürecinde ele alınabilecek değerlerin başında gelmektedir. Bu çalışmada şehir markalaşması sürecinde tarihi yapıların önemine değinilerek, Konya’nın mimari kimliğini yansıtan Selçuklu Dönemine ait yapılarının şehir markalaşmasındaki rolü incelenmiştir. Çalışmada, Konya’nın markalaşma sürecinde Selçuklu tarihi yapılarından nasıl faydalanabileceği irdelenerek, bu doğrultuda turizm değerini artıracak öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractCity branding can be evaluated as a whole of brand communication strategies aiming to increase people's preference for living in that city, their investments, and their desire to visit both domestic and foreign tourists. While branding a city, preserving its historical heritage and local identity is one of its goals. In this process, cities create city brands by giving priority to their local products, their local identities, historical textures and their unique values. For this purpose, in the process of city branding, it is among the first resorted options to prioritize the specific qualities and historical structures of the cities. Historical buildings reflecting the history of the cities, local identities and textures can reveal the original structure of the city and position itself in a different place. Konya, which is the capital of the Seljuk State which is an important state for both Turkish and World history, and which is cradle of many civilizations, has a historical structure that reflects the characteristics of many periods and continues its quality and value. These buildings, which are visited by local and foreign tourists, are one of the values that can be considered in the process of branding as a symbol reflecting Konya's history, city identity and values. In this study, the importance and role of historical buildings in the process of city branding were examined and the role of Seljuk period constructions reflecting the architectural identity of Konya in city branding was examined. In this study, how to use Seljuk's historical structures in the process of branding Konya will be examined and suggestions will be presented that will increase tourism value in this direction.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofThe Journal of International Scientific Researchesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarka kenten_US
dc.subjectŞehir markalaşmasıen_US
dc.subjectTarihi yapılaren_US
dc.subjectSelçuklu yapılarıen_US
dc.subjectBrand cityen_US
dc.subjectCity brandingen_US
dc.subjectHistorical buildingsen_US
dc.subjectSeljuk buildingsen_US
dc.titleŞehir Markalaşmasında Tarihi Yapıların Rolü: Konya-Selçuklu Yapılarıen_US
dc.title.alternativeRole of Historical Constructions in The City Branding: Konya-Seljuk Buildingsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.23834/isrjournal.469701-
dc.contributor.affiliationFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.relation.issn2458-8725en_US
dc.description.volume3en_US
dc.description.issue4en_US
dc.description.startpage14en_US
dc.description.endpage30en_US
dc.departmentFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-7475-7511en_US
dc.institutionauthorUlusoy, Mineen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept04.01. Department of Architecture-
Appears in Collections:Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ISR Journal.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

24
checked on May 20, 2024

Download(s)

12
checked on May 20, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.