Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/5264
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞekerci, Ceyhunen_US
dc.contributor.authorYıldız, Pelinen_US
dc.date.accessioned2024-03-25T06:46:33Z-
dc.date.available2024-03-25T06:46:33Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/5264-
dc.description.abstractBu çalışma bir üniversitenin iç mimarlık bölümünde eğitim gören öğrencilerin problem çözme becerileri ve eleştirel düşünme eğilimlerini belirlemek ve bu iki kavram arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla kesitsel tipte yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2022-2023 eğitim- öğretim yılı bahar döneminde okuyan 147 iç mimarlık öğrencisi oluşturmuştur. Veriler öğrencilerin sosyodemografik ve akademik özelliklerinin değerlendirildiği kişisel bilgi formu, problem çözme becerilerinin belirlendiği “Problem Çözme Envanteri” ve eleştirel düşünme eğilimlerinin saptandığı “UF/EMI Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Veriler sayı, yüzde, ortalama, min.-max. değerleri, bağımsız gruplarda t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Korelasyon analizleri yapılarak değerlendirilmiştir. Öğrenciler Problem Çözme Envanteri’nden 68,86 ± 16,59 puan, Eleştirel Düşünme Ölçeği’nden 88,22 ± 18,70 puan almışlardır. Öğrencilerin sosyal ve akademik etkinliklere katılma durumları, anne ve babalarının tutumu ile problem çözme becerileri arasında anlamlı ilişki saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerin cinsiyetleri, kütüphaneye gitme durumları, anne ve babalarının tutumları ile eleştirel düşünme eğilimi arasında anlamlı ilişki saptanmıştır (p<0.05). Ayrıca öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimleri toplam puanı ile problem çözme becerileri toplam puanları arasında orta düzeyde, anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r=.341, p<.001). Sonuçta problem çözme becerileri yüksek olan iç mimarlık öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin de yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted in a cross-sectional type in order to determine the problem solving skills and critical thinking dispositions of the students studying in the interior architecture department of a university and to examine the relationship between these two concepts. The sample of the study consisted of 147 interior architecture students studying in the spring term of the 2022-2023 academic year. The data were collected using the personal information form in which the sociodemographic and academic characteristics of the students were evaluated, the "Problem Solving Inventory" in which the problem solving skills were determined, and the "UF/EMI Critical Thinking Disposition Scale" in which the critical thinking dispositions were determined. Data are number, percentage, average, min.-max. values were evaluated by t-test, one-way analysis of variance and Pearson Correlation analysis in independent groups. Students got 68.86 ± 16.59 points from the Problem Solving Inventory and 88.22 ± 18.70 points from the Critical Thinking Scale. A significant relationship was found between students' participation in social and academic activities, their parents' attitudes, and their problem-solving skills (p<0.05). A significant relationship was found between students' genders, their status of going to the library, their parents' attitudes and their tendency to critical thinking (p<0.05). In addition, a moderate, significant relationship was found between the students' total scores of critical thinking dispositions and total scores of problem solving skills (r=.341, p<.001). As a result, it was concluded that interior architecture students with high problem-solving skills also have high critical thinking dispositions.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEleştirel düşünme eğilimien_US
dc.subjectCritical thinking disposition,en_US
dc.subjectİç mimarlık öğrencilerien_US
dc.subjectInterior architecture students,en_US
dc.subjectProblem solving skillsen_US
dc.subjectProblem çözme becerisien_US
dc.titleİç Mimarlık Öğrencilerinin Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme Becerileri Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relatıonship Between Problem Solving And Critical Thinking Skills Of Interior Architecture Studentsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.conferenceUlakbilge Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationUlakbilge Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.doiDoi:10.7816/ulakbilge-11-84-02-
dc.relation.issn2148-0451en_US
dc.coverage.doi10.7816/ulakbilge-11-84-02en_US
dc.description.volume11en_US
dc.description.issue84en_US
dc.description.startpage405en_US
dc.description.endpage417en_US
dc.departmentFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, İç Mimarlık Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-1533-8760en_US
dc.institutionauthorŞekerci, Ceyhunen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1689021904.pdf368.22 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

26
checked on May 13, 2024

Download(s)

8
checked on May 13, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.