Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/5152
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇakır Aydın, Muazzez-
dc.contributor.authorHarmanlaya, Hatice-
dc.date.accessioned2024-02-16T14:42:22Z-
dc.date.available2024-02-16T14:42:22Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2147-7655-
dc.identifier.issn2149-4622-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18506/anemon.1308478-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1218034-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/5152-
dc.description.abstractBilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki yeni uygulamaların yansımaları e-öğrenme, mobil öğrenme ve uzaktan eğitim yaklaşımlarını ortaya çıkarmıştır. Yaşanan değişim, temel eğitimden mesleki eğitime kadar tüm eğitim olgusunu değişime zorlamaktadır. Bu durum yükseköğretim başta olmak üzere eğitim kalitesini artırmak, bütünleştirmek, dijital okuryazarlığı geliştirmek gibi konulara yönelime sevk etmiştir. Uzaktan eğitimin önemi; 2019 Aralık ayında ortaya çıkan Korona virüs enfeksiyonunun birkaç haftada bütün dünyayı etkileyen pandemi olmasıyla daha da artmıştır. Dünyanın tümü için uzaktan eğitim artık son çare değil, tek çare olmuştur. Salgının yayılmasına karşı alınan tedbirlere paralel olarak, eğitim sürecinin sürdürülebilirliği ve öğrencilerin boşluğa düşmemesi amacıyla imkânları doğrultusunda uzaktan eğitim sistemlerine yönelmişlerdir. Araştırma kapsamında, Moda Tasarımı alanındaki atölye derslerine yönelik e-öğrenme yönteminin etkililiği belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel model kullanılmıştır. Çalışma verileri anket ile elde edilmiş olup, veriler SSPS programında analiz edilerek ilgili grafiklerle yüzde değer olarak verilmiştir. Moda tasarımı alanında %80 uygulamalı gerçekleştirilen atölye dersleri için önerilen e-öğrenme modelinin, öğrencilerin başarı düzeylerine olan etkisi nicel verilerle ortaya konulmuştur. Çalışma sonucunda, Moda Atölyesi I ve II dersi için öğrencilerin online eğitimde yönelik; dersin takibini bilgisayar ile yaptıkları, sohbet, tartışma panosu, özel mesajlaşma uygulamalarını sık kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrenciler derse asenkron olarak katılmayı, senkron katılmaya göre daha fazla tercih etmişlerdir. Dersin öğrenme çıktılarına yönelik olarak Moda Atölyesi I dersi için öğrenciler genel dikim becerilerini iyi düzeyde uygulamalarına rağmen pantolon dikim becerilerinden patlet dikimini kısmen ve kötü düzeyde yapabildiklerini belirtmişlerdir. Moda Atölyesi II dersi için öğrenciler kapama payı, pervaz ve yaka dikim becerilerini iyi düzeyde uyguladıklarını fakat basit kol yırtmaç tekniğini kısmen dikebildiklerini ifade etmişlerdir. Genel olarak öğrencilerin uzaktan eğitimden memnun oldukları, Moda Atölyesi dersleri için uygulamaya yönelik sadece belirli konularda problem yaşadıkları ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAnemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleModa Tasarımı Alanında Atölye Derslerine İlişkin E-Öğrenmeye Yönelik Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.18506/anemon.1308478-
dc.departmentKTÜNen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage797en_US
dc.identifier.endpage813en_US
dc.institutionauthorÇakır Aydın, Muazzez-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1218034en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collections
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

134
checked on May 20, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.