Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.13091/4664
Title: | İç Mimarlık Eğitim Müfredatının Oluşturulmasında Güncel Yaklaşımlar | Authors: | Şekerci, Ceyhun Oral, Murat |
Abstract: | İç mimarlık eğitiminde yaşanan arz ve talep durumuna bağlı olarak eğitim ve öğretim faaliyetlerini gerçekleştiren kurumların sayısında hızlı bir artış gözlemlenmektedir. Bu durumda eğitim alanında nitelik ve nicelik açısından günceli yakalamak ve geleceğe dair iç mimarlık disiplininin eğitim müfredatında olması gereken güncel yaklaşımları belirlemeye çalışma gerekliliği doğmaktadır. Bu çalışmada bu güncel yaklaşımların belirlenmesi hedeflenip iç mimarlık bölümleri için eğitim müfredatının oluşturulması ya da güncellenmesi sürecinde yer alan kriterler tartışılmıştır. İç mimarlık eğitimi ulusal ve uluslararası kriterler doğrultusunda değerlendirilmiş, son on yılda Yükseköğretim Kurumu ve Proquest veri tabanı ve İç Mimarlık Eğitimi Kongreleri’nde yer alan çalışmalar analiz edilmiştir. İç mimarlık bölümü eğitim programı kapsamında; stüdyo merkezli, dijital teknolojilerin ön planda olduğu dış paydaşlarla etkileşim içinde, bugünü yakalayan ve geleceği hedefleyen güncel yaklaşımlar ile bütünleşen çağdaş bir program oluşturmayı hedefleme noktasında çıkarımlar yapılmıştır. | URI: | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1178008 https://hdl.handle.net/20.500.13091/4664 |
ISSN: | 2458-8903 |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collections |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
____ M__MARLIK E____T__M M__FREDATININ OLU__TURULMASINDA G__NCEL YAKLA__IMLAR[.pdf | 413.62 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
72
checked on Apr 29, 2024
Download(s)
52
checked on Apr 29, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.