Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/4645
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBalcı, Şükrü-
dc.contributor.authorYeles Karaman, Sinem-
dc.date.accessioned2023-10-02T11:17:36Z-
dc.date.available2023-10-02T11:17:36Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1308-3198-
dc.identifier.issn2667-5811-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1189483-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1192434-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/4645-
dc.description.abstractSon on yılda sosyal medya, kullanım pratikliği, kolay erişim, hızlı yayılma ve düşük maliyeti nedeniyle haber paylaşımının ve haber elde etmenin giderek en popüler aracı haline gelmeye başlamıştır. Sosyal medya aynı zamanda yalan haberlerin, yayılmasını kolaylaştıran bir mecra konumundadır. Bu kapsamlı bilgi yayılımı, haber ekosisteminin yapısını bozduğu gibi, toplumu da olumsuz etkileyebilmektedir. Artık insanlar neyin yanlış neyin doğru olduğunu ayırt etmede zorluklar yaşayabilmektir. İşte üniversite öğrencilerinden seçilen 386 kişilik bir örneklem üzerinde yürütülen bu saha araştırmasında, sosyal medya kullanım motivasyonlarının yalan haber paylaşımı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırma sonucunda öncelikle katılımcıların ortalama üç saati sosyal medya karşısında geçirdikleri; fedakârlık, bilgi paylaşma, bilgi arama, sosyalleşme, eğlence ve zaman geçirme motivasyonları doğrultusunda bu araçlara yöneldikleri belirlenmiştir. Bilgi paylaşma, bilgi arama ve zaman geçirme motivasyonları, sosyal medyada haber paylaşımı üzerinde pozitif anlamlı etkiye sahip olurken; fedakârlık ve sosyalleşme motivasyonunun yalan haber paylaşımını negatif yönde etkilediği ortaya konulmuştur. Beklentilerin aksine, Eğlence motivasyonunun, yalan haber paylaşımı üzerinde anlamlı bir etkisi tespit edilememiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofErciyes İletişim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSosyal Medya Kullanım Motivasyonlarının Yalan Haber Paylaşımı Üzerindeki Etkileri: Konya’daki Üniversite Gençliği Araştırmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.17680/erciyesiletisim.1189483-
dc.departmentKTÜNen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage749en_US
dc.identifier.endpage775en_US
dc.institutionauthor-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1192434en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collections
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.17680-erciyesiletisim.1189483-2710041.pdf894.23 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

16
checked on May 13, 2024

Download(s)

18
checked on May 13, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.