Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/4087
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDemet, Seyit Mehmet-
dc.contributor.authorSepetçioğlu, Harun-
dc.contributor.authorBağcı, Mehmet-
dc.date.accessioned2023-05-30T21:11:47Z-
dc.date.available2023-05-30T21:11:47Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2147-9526-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29109/gujsc.1172231-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1159801-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/4087-
dc.description.abstractKompozit malzemeler birçok alanda özellikle metal esaslı malzemelere alternatif olarak uygulama alanı bulmaktadır. Bu deneysel çalışmada Bazalt Elyaf Takviyeli Epoksi (BET/EP) kompozit boruların savunma sanayi, denizcilik, alt yapı ve aktarım tesislerinde kullanımı dikkate alınmıştır. Bu amaçla yüksek kimyevi ve ısıl denge, iyi mukavemet, sıcaklık/elektrik ve ses yalıtım özellikleri de gösteren Bazalt Elyaf Takviyesi (BET) tercih edilmiş olup Epoksi (EP) matris ilavesiyle CNC filament sarım makinelerinde [±55]4 sarım konfigürasyonunda kompozit borular ürettirilmiştir. Boru içerisinde partiküllü akışın olduğu uygulamaların temelinde farklı hızlara sahip aşındırıcıların boru içerisindeki akış yönü doğrultusunda farklı açılarda çarpması amaçlanmıştır.Boru içi katı partikül erozif aşınmayı araştırmak için, ASTM G76-95 standardıyla uyumlu deney setinde çift disk metodu kullanılarak belirlenen 23, 28, 34 ve 53 m/s çarpma hızlarındaki açısal geometriye sahip ~600 µm aşındırıcı partiküller, 30°, 45° ve 60° olmak üzere üç farklı çarpma açısında BET/EP kompozit boruların iç yüzeyine etki edecek şekilde tekrarlı deneyleri yapılmıştır ve sonuçlar yorumlanmıştır. Partiküllerin çarpma hızındaki artışın boru iç yüzeyinde erozyon direncini azalttığı sonucuna ulaşılmıştır. Kompozit boru iç yüzeyindeki aşınma davranışının yarı sünek malzemelerde oluşan erozyon aşınması modeli ile uyum sağladığı belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofGazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Part C: Tasarım ve Teknolojien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErozif aşınmaen_US
dc.subjectBET/EPen_US
dc.subjectErozyon direncien_US
dc.subjectASTM G76-96en_US
dc.subjectKompozit boruen_US
dc.subjectErosive wearen_US
dc.subjectBFR/EPen_US
dc.subjectErosion resistanceen_US
dc.subjectASTM G76-96en_US
dc.subjectComposite pipeen_US
dc.titleFilament Sarım Bazalt / Epoksi Kompozit Boruların İç Yüzey Erozif Aşınma Davranışına Partikül Hızı ve Çarpma Açısının Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.29109/gujsc.1172231-
dc.departmentKTÜNen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1046en_US
dc.identifier.endpage1058en_US
dc.institutionauthor-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1159801en_US
dc.ktun-updatektunupdateen_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept02.10. Department of Mechanical Engineering-
crisitem.author.dept02.10. Department of Mechanical Engineering-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collections
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.29109-gujsc.1172231-2637814.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on May 6, 2024

Download(s)

18
checked on May 6, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.