Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/3103
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKüçükbezirci, Yağmur-
dc.contributor.authorUrhan, Bahar-
dc.date.accessioned2022-10-08T20:51:33Z-
dc.date.available2022-10-08T20:51:33Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2619-9718-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31123/akil.988582-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/512788-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/3103-
dc.description.abstractKültür toplumların nüvesini oluşturan değerler, normlar, tutumlar ve davranışlar dizgesi olması bakımından en önemli servet olarak korunmaya muhtaçtır. Kültürü aktarmak ve korumak için gösterilen hassasiyet, Türk toplumunun binlerce yıl benzer kültürel kodları muhafaza etmesini bu bağlamda bir kimlik edinmesini sağlamıştır. Kültür doğası gereği aile, çevre ve eğitim kurumları tarafından aktarılıp, öğretilmekte ve yaşamın doğal akışı içerisinde kişilerin zihninde pekişmektedir. Ancak içinde bulunulan Covid-19 pandemi döneminde kültür aktarımını sağlıklı gerçekleştirmek ve kültürel kimlik inşa edebilmek neredeyse imkânsız hale gelmiştir. İnsanların salgın hastalık sürecinde evde çokça zaman geçirmek zorunda kalmasıyla dijital video akış platformlarını kullanımın artması, beraberinde sosyal iletişim boşluğu meydana getirmiş, bu yeni yaşam tarzı ise kültür aktarımını belirsizleştirmiştir. Ortaya çıkan boşluk bir nevi video akış platformlarında binge-watching adı verilen seri video izleme davranışı ile doldurulmaktadır. Bu çalışmanın amacı medya tüketiminin güncel dinamiklerini ele almak, tüketicilerin karşı karşıya kalabileceği algı değişikliklerini incelemektir. Çalışmanın konusu ve örneklemi olarak video akış platformu içeriklerinden biri olan Saygı isimli Türk yapımı dizisi seçilmiş, dizide sunulan sosyo-kültürel kodlar ve şiddet olgusunun bir çeşit yozlaşma yaratma durumu metin inceleme yöntemi ile yapı sökümü uygulanarak tartışılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre söz konusu dizinin sosyo-kültürel yozlaşmaya yol açabilecek, geleneksel Türk sosyo-kültürel yapısı ile çelişen durum ve ifadeleri kapsadığı tespit edilmiştir. Bu tür yeni medya içeriklerinin yeni nesillerin zihinlerinde zaman içerisinde farklı deneyimlerle oluşan kültür ve anlam inşası sürecinde olumsuz tutum ve algılar yaratabileceği, içerik sağlayıcılarının gayri ihtiyari neden olabileceği bu gibi tehditler konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olmaları gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkdeniz İletişimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectyeni medyaen_US
dc.subjectvideo akış platformlarıen_US
dc.subjectsosyo-kültürel yozlaşmaen_US
dc.subjectşiddeten_US
dc.subjectcovid-19 new mediaen_US
dc.subjectviolenceen_US
dc.titleVideo Akış Platformları, Şiddet Ve Covid-19 Döneminde Sosyo-Kültürel Yozlaşma: SaygıDizisi Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.31123/akil.988582-
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Görsel, İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Bölümüen_US
dc.identifier.issue36en_US
dc.identifier.startpage128en_US
dc.identifier.endpage142en_US
dc.institutionauthorKüçükbezirci, Yağmur-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid512788en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Koleskiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collections
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.31123-akil.988582-1947808.pdf274.7 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

206
checked on Apr 29, 2024

Download(s)

24
checked on Apr 29, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.