Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/2134
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOkuturlar, Himmet-
dc.contributor.authorTinkir, Mustafa-
dc.date.accessioned2022-02-26T20:58:14Z-
dc.date.available2022-02-26T20:58:14Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2667-8055-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.36306/konjes.778390-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/konjes/issue/60526/778390-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1232563-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/2134-
dc.descriptionDergiPark: 778390en_US
dc.descriptionkonjesen_US
dc.description.abstractBu çalışmada bir binek araç süspansiyon sisteminin nümerik ve deneysel dinamik analizi incelenmiştir. Öncelikle gerçek bir araca ait MacPherson tip süspansiyon sisteminin matematiksel modeli Newton-Lagrange yasaları, MATLAB/Simulink/SimMechanics yazılımı ve katı model kullanılarak oluşturulmuştur. Farklı modelleme yaklaşımlarından elde edilen sistemin hareket davranışları farklı yol girdilerine göre simule edilmiş ve modelleme sonuçları karşılaştırılmıştır. Modelleme çalışmalarının doğrulanması amacı ile gerçek bir aracın hem ön hem arka süspansiyon sisteminin dinamik davranışı deneysel olarak ölçülmüştür. Deneysel çalışmalarda yol girdisine göre aracın deplasman davranışının ölçülmesinde görüntü işleme metodu kullanılmıştır. Görüntü işleme prosesleri MATLAB/Computer Vision System Toolbox yazılımı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Nümerik ve deneysel sonuçlara göre süspansiyon sistemindeki yay (k) ve sönüm (b) katsayıları karşılaştırılmış ve nümerik modellerde kullanılan bu katsayılar deneysel sonuçlara göre irdelenmiştir. Sonuç olarak bu araştırma kapsamında, görüntü işleme sonucu ile modelleme yöntemleri arasında elde edilen sonuçların birbirine çok yakın olduğu görülmüştür. Ayrıca deneysel ve teorik sonuçlar arasında sistemin ortalama deplasman davranış farkı ön süspansiyon için minimum 7.92x10-8 mm. ve arka süspansiyon için 1.12x10-7 mm. olarak bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, numerical and experimental dynamic analysis of a vehicle suspension system is investigated. Firstly, mathematical model of MacPherson type suspension system of a real vehicle is created by using Newton-Lagrangian laws, MATLAB/Simulink/SimMechanics software and solid model.The motion behaviors of the system obtained from different modeling approaches are simulated according to different road inputs and modeling results are compared. The dynamic behavior of both the front and rear suspension systems of a real vehicle is measured experimentally for verifying modeling studies. In experimental works, image processing method is used in measuring of vehicle displacement behavior according to the road input. Image processing processes are performed using the MATLAB/ MATLAB/Computer Vision System Toolbox software. According to the numerical and experimental results, the spring (k) and damping (b) coefficients in the suspension system are compared and these coefficients used in the numerical models are examined according to the experimental results.Consequently, the scope of this research, it is observed that the results obtained between image processing and modeling methods are very close to each other. In addition, the average displacement behavior difference of the system between the experimental and theoretical results are obtained as minimum 7.92x10-8 mm for the front suspension and 1.12x10-7 mm for the rear suspension.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKonya Technical Universityen_US
dc.relation.ispartofKonya Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMacPherson süspansiyon sistemien_US
dc.subjectmatematiksel modelen_US
dc.subjectnümerik ve deneysel yaklaşımlaren_US
dc.subjectdinamik analizen_US
dc.subjectyay ve sönüm katsayılarıen_US
dc.subjectMacPherson suspension systemen_US
dc.subjectmathematical modelen_US
dc.subjectnumerical and experimental approachesen_US
dc.subjectdynamic analysisen_US
dc.subjectspring and damping coefficientsen_US
dc.titleARAÇ SÜSPANSİYON SİSTEMİNİN NÜMERİK ve DENEYSEL DİNAMİK ANALİZİen_US
dc.title.alternativeNumerical and Experimental Dynamic Analysis of Vehicle Suspension Systemen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.36306/konjes.778390-
dc.departmentKTÜNen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Konya Mühendislik Bilimleri Dergisi
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.36306-konjes.778390-1232563.pdf2.47 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

76
checked on Apr 29, 2024

Download(s)

100
checked on Apr 29, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.