Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/6300
Title: Eğik Ayaklı Konsol Köprü İmalatı (ermenek Çamlıca Köprüsü) ve Zemin Çivisi Uygulamaları
Authors: Olgun, Murat
Birer, Abdullah
Keywords: Geoteknik
Temel İnşaatı
Zemin Mekaniği
Zemin Çivisi
Köprüler
Abstract: Eğik Ayaklı Konsol Köprü olan Çamlıca Köprüsü, Karayolları 3.Bölge Müdürlü-ğü hizmet alanında Ermenek-Mut Dev-let Yolu üzerinde bulunmakta ve yapımı devam etmektedir. Çamlıca Köprüsü 190m orta açıklık ve 80’er metre kenar açıklıkları ile toplam 350m uzunluğun-da olacaktır. Vadi tabanından 196m yükseklikte inşa edilecek olan köprü-nün tamamlanmasıyla mevcut yola göre yol uzunluğu 2000m kısalmış olacaktır. Ülkemizde bu tarzda (Eğik Ayaklı Kon-sol Köprü) yapılan ilk Köprü olma özel-liğinde olan Çamlıca Köprüsü, dünyada bu nitelikte yapılmış 2. ve geçilen açık-lık olarak 1. sırada yer alacaktır. Son zamanlarda yol standartlarının yüksel-tilmesi amacı ile yapılan kazılar, tünel-ler vb. yapılarda sıklıkla karşılaşılan şev stabilitesi problemlerine tedbir almada birçok yöntem kullanılmaktadır. Erme-nek-Mut Yolu Çamlıca Köprüsü yapım çalışmalarına köprü ayaklarının otura-cağı kısımlardaki temel kazı imalatları ile devam edilmektedir. Bu kapsamda hazırlanan geoteknik rapora göre temel kazısı için yapılacak yarma çalışmala-rında şev stabilite problemleri ile kar-şılaşılmıştır. Mevcut alandaki idealize kaya profili; kireçtaşı, kireçtaşı – kiltaşı – kumtaşı – konglomera ardalanması ve kumtaşı – kiltaşı – silttaşı birimlerin-den oluşmaktadır. Köprünün giriş ve çıkış kısımlarında yapılan çalışmalarda, kamulaştırma problemlerinden ötürü 1/3 yarma şevi oranı ile çalışılmak du-rumunda kalınan ve birimin çok kırık-lı-çatlaklı yapıda olması itibari ile kaya bulon (zemin çivisi) destekleme sistemi önerilen köprü giriş-çıkış yan şev yar-malarının geoteknik açıdan değerlendi-rilmesi yapılmıştır. Stabilite analizleri-nin yanı sıra yapılan kinematik analizler sonucunda; destek elemanı olarak giriş kısmı yarmalarında L=12.00 metre bo-yunda, 28 mm çapında SN bulonlarının (uygulama alanında PG bulon) ve çıkış kısmı yarmalarında L=12.00 metre bo-yunda, 32 mm çapında IBO bulonları-nın imal edilmesinin ve imalatta 20 cm püskürtme beton ile Q221/221 çift kat hasır çelik kullanılmasının uygun ola-cağı belirlenmiştir. İdare tarafından be-lirlenen zemin çivileri üzerinde yapılan çekme testleri sonucu, şev alanındaki uygulamanın KTŞ (2013)’de belirtilen kabul kriterlerini sağladığı görülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.13091/6300
Appears in Collections:Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

76
checked on Mar 24, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.