Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.13091/3045
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Yağmur, Sercan | - |
dc.contributor.author | Doğan, Sercan | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-08T20:50:50Z | - |
dc.date.available | 2022-10-08T20:50:50Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 2667-8055 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.36306/konjes.1107037 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1121072 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.13091/3045 | - |
dc.description.abstract | Çalışmada, dikdörtgen kesitli kavite içinde akan akış nedeniyle oluşan gürültü seviyesi ve kavite etrafındaki akış yapıları sayısal olarak incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre kavite kesitinde değişiklikler yapılarak gürültü seviyesinin azaltılması amaçlanmıştır. Öncelikle, dikdörtgen kesitli kavite uygulaması için sayısal analizler yapılarak elde edilen akış yapısı sonuçları literatürdeki çalışmalarla doğrulanmıştır. Daha sonra, en yüksek gürültü seviyesinin oluştuğu kavite çıkış kenarı için r/h=0.1, 0.2, 0.5, 0.75 ve 1.0 çap oranlarında beş farklı geometri tasarlanmıştır ve bu geometriler için sonuçları doğrulanan SST k-? türbülans modeli ile 10-35 m/s hız aralığında sayısal analizler yapılmıştır. Dikdörtgen kesitli ve çıkış kenarı beş farklı çap oranı ile tasarlanmış kavite akış sonuçları görsel ve sayısal veriler halinde sunulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre özellikle artan çap oranı ile gürültü seviyesinde azalma tespit edilmiştir. Artan çap oranıyla tüm hızlar için gürültü seviyelerinde en yüksek %26 en düşük %15 oranında azalmalar gözlemlenmiştir. Çalışma sonuçları, uygulamada kullanılan kavite geometrilerinin tasarımına bağlı olarak gürültü seviyesinin azaltılmasında araştırmacılar için yol gösterici nitelikte olacaktır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Konya mühendislik bilimleri dergisi (Online) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Desibel | en_US |
dc.subject | Gürültü Seviyesi | en_US |
dc.subject | HAD | en_US |
dc.subject | Kavite | en_US |
dc.subject | SST k-? | en_US |
dc.title | KAVİTE ÇIKIŞ KENARININ GÜRÜLTÜ SEVİYESİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.doi | 10.36306/konjes.1107037 | - |
dc.department | Fakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 719 | en_US |
dc.identifier.endpage | 731 | en_US |
dc.institutionauthor | Yağmur, Sercan | - |
dc.institutionauthor | Doğan, Sercan | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1121072 | en_US |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
crisitem.author.dept | 02.10. Department of Mechanical Engineering | - |
crisitem.author.dept | 02.10. Department of Mechanical Engineering | - |
Appears in Collections: | Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collections |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
10.36306-konjes.1107037-2388752.pdf | 1.66 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
176
checked on Apr 15, 2024
Download(s)
12
checked on Apr 15, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.