Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/3045
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYağmur, Sercan-
dc.contributor.authorDoğan, Sercan-
dc.date.accessioned2022-10-08T20:50:50Z-
dc.date.available2022-10-08T20:50:50Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2667-8055-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.36306/konjes.1107037-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1121072-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/3045-
dc.description.abstractÇalışmada, dikdörtgen kesitli kavite içinde akan akış nedeniyle oluşan gürültü seviyesi ve kavite etrafındaki akış yapıları sayısal olarak incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre kavite kesitinde değişiklikler yapılarak gürültü seviyesinin azaltılması amaçlanmıştır. Öncelikle, dikdörtgen kesitli kavite uygulaması için sayısal analizler yapılarak elde edilen akış yapısı sonuçları literatürdeki çalışmalarla doğrulanmıştır. Daha sonra, en yüksek gürültü seviyesinin oluştuğu kavite çıkış kenarı için r/h=0.1, 0.2, 0.5, 0.75 ve 1.0 çap oranlarında beş farklı geometri tasarlanmıştır ve bu geometriler için sonuçları doğrulanan SST k-? türbülans modeli ile 10-35 m/s hız aralığında sayısal analizler yapılmıştır. Dikdörtgen kesitli ve çıkış kenarı beş farklı çap oranı ile tasarlanmış kavite akış sonuçları görsel ve sayısal veriler halinde sunulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre özellikle artan çap oranı ile gürültü seviyesinde azalma tespit edilmiştir. Artan çap oranıyla tüm hızlar için gürültü seviyelerinde en yüksek %26 en düşük %15 oranında azalmalar gözlemlenmiştir. Çalışma sonuçları, uygulamada kullanılan kavite geometrilerinin tasarımına bağlı olarak gürültü seviyesinin azaltılmasında araştırmacılar için yol gösterici nitelikte olacaktır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKonya mühendislik bilimleri dergisi (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDesibelen_US
dc.subjectGürültü Seviyesien_US
dc.subjectHADen_US
dc.subjectKaviteen_US
dc.subjectSST k-?en_US
dc.titleKAVİTE ÇIKIŞ KENARININ GÜRÜLTÜ SEVİYESİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASIen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.36306/konjes.1107037-
dc.departmentFakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage719en_US
dc.identifier.endpage731en_US
dc.institutionauthorYağmur, Sercan-
dc.institutionauthorDoğan, Sercan-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1121072en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.dept02.10. Department of Mechanical Engineering-
crisitem.author.dept02.10. Department of Mechanical Engineering-
Appears in Collections:Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collections
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.36306-konjes.1107037-2388752.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

176
checked on Apr 15, 2024

Download(s)

12
checked on Apr 15, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.