Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/2557
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖztürk, Serapen_US
dc.contributor.authorGündüz, Elifen_US
dc.date.accessioned2022-08-11T08:25:09Z-
dc.date.available2022-08-11T08:25:09Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/2557-
dc.description.abstractSürdürülebilir kentsel ulaşımda bisiklet kullanımı henüz gerektiği ilgiyi görememiş, günlük yaşantımızda yaptığımız yolculuklarda ulaşım aracı olarak yerini alamamıştır. Kadınların bisiklet kullanımının toplumdaki eşitsizliği gidereceği düşüncesiyle kent genelinde kadın kullanıcıları etkileyen en önemli faktörlerden olan güvenlik, fizikselçevresel faktörler ve altyapı eksikleri incelenmiştir. Bu makalede hareket özgürlüğünden yola çıkarak 200 yıldır kullanılan bisikletin kadınlara sokakta var olma, otomobil odaklı tasarlanan şehirlere karşı özgür, eşit tasarlanmış sokaklar ve kadın figürü ile kent özelinde ulaşımda bisiklet kullanımının önemi vurgulanmıştır. Kadın bisiklet kullanıcılarının trafikte yeterince fark edilmedikleri, otomobil odaklı yapılan ulaşım planlarının bisiklet kullanımını oranını nasıl etkilediği yapılan anketler ve analizlerle açıklanmıştır.en_US
dc.description.abstractUsage of bicycles could not draw enough attraction as an alternative among sustainable urban transportation means. Up to present times, utilization of bicycles could not draw enough attraction as an alternative for urban transportation. Originating from idea of free motion, the importance of women presence in urban areas, equally designed streets and usage of bicycles in urban transportation with emphasis of female figures have been expressed. With the thought of more equal society through usage of bicycles by women, the important factors that affect female cyclers are examined. These include safety, security, physical-environmental factors and lack of infrastructure. Undermining of female cyclers in traffic and effect of automobile-oriented city planning on usage of bicycles are explained by public surveys and analyses.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherInternational Social Sciences Studies Journalen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBisiklet Ulaşımıen_US
dc.subjectKadınen_US
dc.subjectManisaen_US
dc.subjectSürdürülebilir Ulaşımen_US
dc.subjectBicycle Transportationen_US
dc.subjectManisaen_US
dc.subjectSustainable Transportationen_US
dc.subjectWomenen_US
dc.titleSürdürülebilir Kentsel Ulaşımda Bisiklet Kullanımı ve Kadın; Manisa Örneğien_US
dc.title.alternativeSustaınable Urban Transportatıon Bıcycle Use and Women; Manısa Exampleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.affiliationFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümüen_US
dc.relation.issn2587-1587en_US
dc.description.volume5en_US
dc.description.issue38en_US
dc.description.startpage3375en_US
dc.description.endpage3387en_US
dc.departmentFakülteler, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-9916-4125en_US
dc.institutionauthorGündüz, Elifen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept04.03. Department of Urban and Regional Planning-
Appears in Collections:Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1660205402602_478.pdf717.43 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

348
checked on Apr 22, 2024

Download(s)

286
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.