Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/2262
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSeyfi, Levent-
dc.contributor.authorTopuz, Murat-
dc.date.accessioned2022-05-21T21:04:03Z-
dc.date.available2022-05-21T21:04:03Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlggx0PwJmQnbbfAQKSqVjuwzuQGIwsRXiLrH1uJNujiRYA-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/2262-
dc.description.abstractGünümüz otomobillerinde elektronik teknolojisi öylesine ilerlemiş ve önem kazanmıştır ki; neredeyse araç içi sistemlerin %70'ini elektronik donanımlar oluşturmaktadır. Bununla beraber modern otomobillerin konsollarının uçak kokpitlerini aratmayacak düzeyde gelişmiş tasarıma sahip olduğu gözlenmektedir. Otomobillerde onlarca sensörün kullanımı başta sürücü ve yolcu güvenliğini sağlamakla birlikte, konforu da üst düzeye çıkartmaktadır. Sensörlerden alınan bilgi ile otomobiller arıza ve hataları da sürücüye bilgi amaçlı göstermektedir. 70'ten fazla elektronik kontrol ünitesine (ECU) sahip günümüzün modern araçları onlarca sensörden aldığı bilgiler ile kullanıcıların farkına bile varamadığı birkaç milisaniye içerisinde on binlerce karar vermektedir. Sensörlerden elde edilen bilgilerin ECU'ya iletilmesinde kullanılan yüzlerce metre kablo demeti karmaşa oluşturmaktadır. Teknolojinin oldukça hızlı ilerlediği çağımızda yazılımla haberleşme ve ağ iletimi bu karmaşayı azaltmaktadır. Bu tez çalışmasında, teknolojik gelişimi hızla ilerleyen elektrikli ve hibrit araçlar için oluşturulan araç içi ağ ile sensörlerden CAN Bus haberleşme birimi vasıtasıyla alınan bilgilerin, tasarlanan gösterge paneli sayesinde kullanıcıya bilgi verilmesi ve işletilmesi hedeflenmiştir. Haberleşme birimi olarak CAN Bus, ekran tasarımı için Qt-Qml, sensörler ve haberleşme yazılımı için C-Python ve işletim sistemi olarak Linux sistem kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn today's cars, electronic technology has advanced and gained so much importance that; Almost 70% of in-vehicle systems are electronic equipment. However, it is observed that the consoles of modern cars have an advanced design that looks like airplane cockpits. The use of dozens of sensors in automobiles not only ensures driver and passenger safety, but also increases comfort. With the information received from the sensors, the cars show malfunctions and errors to the driver for information purposes. Today's modern vehicles, which have more than 70 electronic control units (ECU), make tens of thousands of decisions within a few milliseconds, which the users do not even realize, with the information they receive from tens of sensors. Hundreds of meters of wiring harnesses used to transmit the information obtained from the sensors to the ECU creates confusion. In our age where technology is advancing quite rapidly, communication and network transmission with software reduce this complexity. In this thesis, it is aimed to inform the driver and operate the information received from the sensors via the CAN Bus communication unit, with the in-vehicle network created for electric and hybrid vehicles, whose technological development is rapidly advancing, thanks to the designed instrument panel. CAN Bus was used as the communication unit, Qt-Qml was used for the screen design, C-Python was used for the sensors and communication software and Linux system was used as the operating system.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKonya Teknik Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrolen_US
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectBilim ve Teknolojien_US
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğien_US
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleHibrit araçlar için CAN bus haberleşme birimi ile araç kontrol sistemi ve linux tabanlı GUI tasarımıen_US
dc.title.alternativeLinux based GUI design and vehicle control system with CAN bus communication unit for hybrid vehiclesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage63en_US
dc.institutionauthorTopuz, Murat-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid704957en_US
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
704957.pdf3.39 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

936
checked on Apr 22, 2024

Download(s)

1,176
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.