Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/2139
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAyvenli, Fatih-
dc.contributor.authorKurnaz, Çetin-
dc.date.accessioned2022-02-26T20:58:14Z-
dc.date.available2022-02-26T20:58:14Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2667-8055-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.36306/konjes.866310-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/konjes/issue/66048/866310-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1526318-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/2139-
dc.descriptionDergiPark: 866310en_US
dc.descriptionkonjesen_US
dc.description.abstractÇok taşıyıcılı haberleşme sistemlerinden biri olan dikgen frekans bölmeli çoğullama (orthogonal frequency division multiplexing, OFDM) sistemi, bant genişliğini etkin kullanarak yüksek hızlı veri haberleşmesine olanak sağlaması ve yankı gecikmelerine karşı dayanıklılığı nedeniyle günümüzde yaygın olarak kullanılmaktadır. OFDM sisteminde gezgin iletim kanalının bozucu etkileri alıcıda kanal kestirimi yapılarak azaltılabilir. Bu çalışmada OFDM sistemi için kanalın yapısına göre uyarlamalı olarak değişebilen yeni bir pilot yerleşimli kanal kestirim algoritması önerilmiştir. Önerilen algoritma kanalın derin sönümlenmelerinin olduğu bölgelere daha sık pilot yerleştirilmesi temeline dayanmaktadır. Benzetim sonuçlarından, önerilen uyarlamalı kanal kestirim algoritmasının klasik kanal kestirim algoritmalarına göre daha iyi sonuç verdiği ve bit hata oranı (BHO) başarımında 11.6 dB’e varan bir iyileşme sağladığı görülmüştür. Ayrıca literatürdeki çalışmalardan farklı olarak bu çalışmada frekans düzleminde pilot sıklığının artırılacağı bölgelerin eşik seviyesini belirlemek için yeni bir matematiksel ifade önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe orthogonal frequency division multiplexing (OFDM) system, which is one of the multi-carrier communication systems, has been widely used due to its ability to provide high-speed data communication using bandwidth effectively and its resistance to echo delays. In OFDM system, the disturbing effects of the wireless communication channel can be reduced by estimating the channel in the receiver. In this study, a novel channel estimation method with a pilot placement algorithm which can adaptively change according to the structure of the channel is proposed for the OFDM system. The proposed algorithm is based on placing the pilot signals more frequently in the regions with deep fading of the channel. From the simulation results, it is seen that the proposed adaptive channel estimation algorithm gives better results than the classical channel estimation algorithms, and provides an improvement of up to 11.6 dB in bit error rate (BHO) performance. In addition, unlike the studies in the literature, a new mathematical expression is proposed in the last part of the study to determine the threshold level of the regions where the pilot frequency will be increased in the frequency domain of channel.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKonya Technical Universityen_US
dc.relation.ispartofKonya Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOFDMen_US
dc.subjectKanal kestirimien_US
dc.subjectDüzensiz pilot yerleşimien_US
dc.subjectGezgin iletim kanalıen_US
dc.subjectOFDMen_US
dc.subjectChannel estimationen_US
dc.subjectIrregular pilot placementen_US
dc.subjectMobile radio channelen_US
dc.titleOFDM SİSTEMLERİNDE KANAL KESTİRİMİ İÇİN YENİ BİR UYARLAMALI PİLOT YERLEŞİM ALGORİTMASIen_US
dc.title.alternativeA Novel Adaptive Pilot Placement Algorithm for Channel Estimation in OFDM Based Systemsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.36306/konjes.866310-
dc.departmentKTÜNen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage943en_US
dc.identifier.endpage964en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Konya Mühendislik Bilimleri Dergisi
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.36306-konjes.866310-1526318.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

132
checked on Apr 22, 2024

Download(s)

32
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.