Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/2053
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYıldırım, Şahin-
dc.contributor.authorEsim, Emir-
dc.date.accessioned2022-02-26T20:57:07Z-
dc.date.available2022-02-26T20:57:07Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2667-8055-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.36306/konjes.627067-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/konjes/issue/51191/627067-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/908366-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/2053-
dc.descriptionDergiPark: 627067en_US
dc.descriptionkonjesen_US
dc.description.abstractNatural frequencies are a parameter determined bythe mass and flexibility of the bodies. Since all the crane system elements arein contact with each other, they should be designed as a whole, and theirfrequencies should be determined. Therefore, the crane system is modelled as awhole system due to the presence of cars on the crane system and the movementof the structure with the load. In addition, modal analysis was performed byusing finite element method in crane systems by taking into consideration thecarrier frames in which the bridge group moves. In the crane system designedwith bridge group, lifting group and load; analyses were made according to thefact that the car group and the load were at the beginning and middle of bridge.Natural frequency and mode shapes are obtained according to the specifiedconditions, comparisons have been made and the effects of the designcharacteristics on the results are emphasized.en_US
dc.description.abstractDoğal frekanslar cisimlerin kütle ve esnekliğinebağlı olarak belirlenen bir parametredir. Kren sistem elemanların hepsi birbiri ile temasta olmasından dolayı birbütün olarak tasarlanıp frekansların belirlenmesi gerekmektedir. Bu nedenlekren sisteminin çalışma şartlarına göre üzerinde araba bulunması ve sistemdeyapının yük ile hareket etmesi sebebi ile kren sistemi bir bütün olarakmodellenmiştir. Ayrıca kren sistemlerinde köprü grubunun hareket ettiğitaşıyıcı çerçevelerde dikkate alınarak modal analizler Sonlu Elamanlar Metodu(SEM) ile yapılmıştır. Köprü grubu, kaldırma grubu ve yük ile tasarlanan krensisteminde; araba grubunun ve yükün köprü başında ve ortasında olmasıdurumlarına göre de analizler yapılmıştır. Belirtilen şartlara göre doğalfrekans ve mod şekilleri elde edilerek, karşılaştırmalar yapılmış ve tasarım özelliklerinin sonuçlar üzerindeki etkileri üzerinde durulmuştur.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKonya Technical Universityen_US
dc.relation.ispartofKonya Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBridged craneen_US
dc.subjectFinite element methoden_US
dc.subjectModal analysisen_US
dc.subjectMechanical vibrationsen_US
dc.subjectKöprülü krenen_US
dc.subjectSonlu elemanlar metoduen_US
dc.subjectModal analizen_US
dc.subjectMekanik Titreşimleren_US
dc.titleModal Analysis of Double Beam Overhead Type Crane Systems by Finite Element Methoden_US
dc.title.alternativeÇİFT KÖPRÜLÜ ASKI TİP KREN SİSTEMLERİNİN SONLU ELEMANLAR METODU İLE MODAL ANALİZİen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.36306/konjes.627067-
dc.departmentKTÜNen_US
dc.identifier.startpage975en_US
dc.identifier.endpage988en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Konya Mühendislik Bilimleri Dergisi
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.36306-konjes.627067-908366.pdf2.12 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

148
checked on Apr 15, 2024

Download(s)

84
checked on Apr 15, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.