Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.13091/1284
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Bala, Havva Alkan | - |
dc.contributor.author | Sevim, Halil | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-13T10:38:40Z | - |
dc.date.available | 2021-12-13T10:38:40Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbgFe9ueG3Iu6qwqhUeQJDHGeV7uI0xombkdz4mYwXJ95 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.13091/1284 | - |
dc.description.abstract | Günümüzde, proje aşamasında bulunan mimari fikirlerin müşteriler tarafından algılanması geleneksel temsil yöntemleriyle gerçekleştirilmektedir. Mimari tasarım sürecinde, müşterilerin tasarlanan mekânı doğru anlaması şarttır. Tasarlanan fikirlerin ya da mekânların kullanıcı ile buluşması noktasında iletişim kaynaklı birçok sorun yaşanmaktadır. Bu sorunlar kullanıcının tasarımı yanlış algılamasına ya da hiç algılayamamasına sebep olmaktadır. Mekânın algılanmasında, tasarıma uygun, anlaşılır ve net bir görselleştirme tekniği ile birlikte sanal gerçeklik teknolojisinin sağlamış olduğu mekân içerisinde serbest dolaşım imkânını da kullanarak potansiyel kullanıcı olan müşteriler ile mimar ve mimari tasarım arasındaki iletişim sorunu ortadan kaldırılabilir. Dijital mekânın sanal gerçeklik kullanılarak deneyimlenmesi sırasında algıyı etkiyen unsurlar olarak eğitim düzeyi ve cinsiyet tespit edilmiş ve bu unsurların etki düzeyleri araştırılmıştır. Deneyler, görüşme yöntemi kullanılarak yapılmış ve veriler elde edilmiştir. Veriler incelenerek çıkarımlarda bulunulmuştur. Sanal gerçekliğin iletişim evresinde kullanılması sonucu kullanıcı ile henüz fiziksel olarak inşa edilmemiş mekân (tasarım fikri) arasında etkileşim sağlanarak tam sarmalanma etkisi altında inşa edilmiş gibi algılama söz konusudur. Bu yöntem sanal gerçekliğin üç temel unsuru olan sarmalanma, etkileşim ve hayal gücünü bünyesinde barındırmaktadır. Üretilen sistem daha nitelikli ve kullanıcı talepleri ile örtüşen mimari tasarımların üretiminde bir yöntem olarak kullanılabilecektir. Mekânın sanal gerçeklikle deneyimlenmesi, mimari tasarım sürecine katkı sağlayarak zaman, ekonomi ve nitelik anlamında artı değer sunmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Nowadays, clients perceive architectural ideas that has not been built yet, via traditional representation methods. It is important that client understand correctly while experiencing designed space. There are lots of problems emerges while users experiencing the design ideas and designed spaces. These problems cause the users not understand or misunderstand the design. In the perception of the space, communication problems can be eliminated between potential space users as customers, architects and architectural design by using relevant, perceptible and clear visualization technique with virtual reality walk-through experience. The level of education and gender was determined as the factors affecting perception while experiencing the digital space with virtual reality. The impact levels of these factors have been researched. Experiments were conducted using the interview method and data were obtained. Inferences were made by examining these data. Interaction between the user and the digital space can be made with using virtual reality in communication phase of architectural design process. So user can perceive the space like it was built and real. This research method has the three key elements of virtual reality: immersion, interaction and imagination. This can be used as a method for architectural ideas to accomplish more qualified and more compatible designs with user demands. The experience of place with virtual reality contributes to the architectural design process and adds value in terms of time, economy and quality. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Konya Teknik Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mimarlık | en_US |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.subject | Deneyim | en_US |
dc.subject | Experience | en_US |
dc.subject | Deneyimsel pazarlama | en_US |
dc.subject | Experiential marketing | en_US |
dc.subject | Mimarlar | en_US |
dc.subject | Architects | en_US |
dc.subject | Mimarlık | en_US |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.subject | Müşteri ilişkileri | en_US |
dc.subject | Customer relationship | en_US |
dc.subject | Müşteri ilişkileri yönetimi | en_US |
dc.subject | Customer relationships management | en_US |
dc.subject | Sanatsal gerçeklik | en_US |
dc.subject | Artistic reality | en_US |
dc.title | Mimar müşteri ilişkisinde sanal gerçeklik deneyimlenmesine yönelik bir yöntem önerisi | en_US |
dc.title.alternative | A method suggestion of experiencing virtual reality in architect customer relations | en_US |
dc.type | Doctoral Thesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mimarlık Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 175 | en_US |
dc.institutionauthor | Sevim, Halil | - |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 551273 | en_US |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Doctoral Thesis | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
551273.pdf | 7.94 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
456
checked on Apr 22, 2024
Download(s)
198
checked on Apr 22, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.