Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.13091/1284
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBala, Havva Alkan-
dc.contributor.authorSevim, Halil-
dc.date.accessioned2021-12-13T10:38:40Z-
dc.date.available2021-12-13T10:38:40Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbgFe9ueG3Iu6qwqhUeQJDHGeV7uI0xombkdz4mYwXJ95-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13091/1284-
dc.description.abstractGünümüzde, proje aşamasında bulunan mimari fikirlerin müşteriler tarafından algılanması geleneksel temsil yöntemleriyle gerçekleştirilmektedir. Mimari tasarım sürecinde, müşterilerin tasarlanan mekânı doğru anlaması şarttır. Tasarlanan fikirlerin ya da mekânların kullanıcı ile buluşması noktasında iletişim kaynaklı birçok sorun yaşanmaktadır. Bu sorunlar kullanıcının tasarımı yanlış algılamasına ya da hiç algılayamamasına sebep olmaktadır. Mekânın algılanmasında, tasarıma uygun, anlaşılır ve net bir görselleştirme tekniği ile birlikte sanal gerçeklik teknolojisinin sağlamış olduğu mekân içerisinde serbest dolaşım imkânını da kullanarak potansiyel kullanıcı olan müşteriler ile mimar ve mimari tasarım arasındaki iletişim sorunu ortadan kaldırılabilir. Dijital mekânın sanal gerçeklik kullanılarak deneyimlenmesi sırasında algıyı etkiyen unsurlar olarak eğitim düzeyi ve cinsiyet tespit edilmiş ve bu unsurların etki düzeyleri araştırılmıştır. Deneyler, görüşme yöntemi kullanılarak yapılmış ve veriler elde edilmiştir. Veriler incelenerek çıkarımlarda bulunulmuştur. Sanal gerçekliğin iletişim evresinde kullanılması sonucu kullanıcı ile henüz fiziksel olarak inşa edilmemiş mekân (tasarım fikri) arasında etkileşim sağlanarak tam sarmalanma etkisi altında inşa edilmiş gibi algılama söz konusudur. Bu yöntem sanal gerçekliğin üç temel unsuru olan sarmalanma, etkileşim ve hayal gücünü bünyesinde barındırmaktadır. Üretilen sistem daha nitelikli ve kullanıcı talepleri ile örtüşen mimari tasarımların üretiminde bir yöntem olarak kullanılabilecektir. Mekânın sanal gerçeklikle deneyimlenmesi, mimari tasarım sürecine katkı sağlayarak zaman, ekonomi ve nitelik anlamında artı değer sunmaktadır.en_US
dc.description.abstractNowadays, clients perceive architectural ideas that has not been built yet, via traditional representation methods. It is important that client understand correctly while experiencing designed space. There are lots of problems emerges while users experiencing the design ideas and designed spaces. These problems cause the users not understand or misunderstand the design. In the perception of the space, communication problems can be eliminated between potential space users as customers, architects and architectural design by using relevant, perceptible and clear visualization technique with virtual reality walk-through experience. The level of education and gender was determined as the factors affecting perception while experiencing the digital space with virtual reality. The impact levels of these factors have been researched. Experiments were conducted using the interview method and data were obtained. Inferences were made by examining these data. Interaction between the user and the digital space can be made with using virtual reality in communication phase of architectural design process. So user can perceive the space like it was built and real. This research method has the three key elements of virtual reality: immersion, interaction and imagination. This can be used as a method for architectural ideas to accomplish more qualified and more compatible designs with user demands. The experience of place with virtual reality contributes to the architectural design process and adds value in terms of time, economy and quality.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKonya Teknik Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectDeneyimen_US
dc.subjectExperienceen_US
dc.subjectDeneyimsel pazarlamaen_US
dc.subjectExperiential marketingen_US
dc.subjectMimarlaren_US
dc.subjectArchitectsen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectMüşteri ilişkilerien_US
dc.subjectCustomer relationshipen_US
dc.subjectMüşteri ilişkileri yönetimien_US
dc.subjectCustomer relationships managementen_US
dc.subjectSanatsal gerçekliken_US
dc.subjectArtistic realityen_US
dc.titleMimar müşteri ilişkisinde sanal gerçeklik deneyimlenmesine yönelik bir yöntem önerisien_US
dc.title.alternativeA method suggestion of experiencing virtual reality in architect customer relationsen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mimarlık Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage175en_US
dc.institutionauthorSevim, Halil-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid551273en_US
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
551273.pdf7.94 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

456
checked on Apr 22, 2024

Download(s)

198
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.