Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.13091/1010
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Akdemir, Bayram | - |
dc.contributor.author | Mühendis, Vala | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-13T10:32:19Z | - |
dc.date.available | 2021-12-13T10:32:19Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPHx1bkz87VjbCncfVcsrm24HOCQXjS_nbp9yXNVwVm9BS | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.13091/1010 | - |
dc.description.abstract | Elektrikli otomobil, zamanımızın önde gelen teknolojilerinden biridir. Elektrikli araç teknolojisi, yoğun bir araştırma ve geliştirme, akademik ilgi alanı ve aynı zamanda halkın ilgi alanıdır. Lityum ion piller, yüksek enerji yoğunluğu, uzun kullanım ömrüne ve minimum hafıza etkisi gibi önemli avantajlara sahiptir. Bu avantajlarından dolayı diğer pil teknolojileri olan kurşun asit piller, nikel tabanlı piller ve sodyum tabanlı pillere kıyasla elektrikli araçlarda daha yaygın kullanılmaktadır . Bu tezde, şarj ve deşarj işlemleri sırasında lityum ion pillerin durumunu incelenmiştir. Pillerin seri ve paralel bağlantıları sabit akım altındaki şarj ve deşarj eğrileri incelenmiştir. Aynı zamanda, lityum ion pillerinin iç direncinin dinamik yapısı da incelenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Electric Vehicles is one of the leading technologies of our time. Electric vehicle technology is an area of intensive research and development, academic interest, and also public interest. Lithium-ion batteries have important advantages such as high voltage, high energy density, long service life and memory effect. Because of these advantages, Li-ion batteries, which are other battery technologies, are more widely used in electric vehicles compared to nickel-based batteries and sodium-based batteries. In this thesis, the state of lithium ion batteries during charging and discharging processes are examined. The charge and discharge curves of the batteries under constant current are examined. At the same time, the dynamic nature of the internal resistance of lithium ion batteries has been investigated. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Konya Teknik Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği | en_US |
dc.subject | Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.subject | Elektrikli Araçlar | en_US |
dc.subject | Elektrikli otomobil teknolojisi | en_US |
dc.subject | Labview | en_US |
dc.subject | Lityum İon Pil | en_US |
dc.subject | Electric Vehicles | en_US |
dc.subject | Electric car technology | en_US |
dc.subject | Labview | en_US |
dc.subject | Lithium Ion Battery | en_US |
dc.title | Li - İon pillerin farklı kullanım koşullarında performanslarının ölçülmesi | en_US |
dc.title.alternative | Performance measurement of Li - Ion batteries under different usage conditions | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 75 | en_US |
dc.institutionauthor | Mühendis, Vala | - |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 616913 | en_US |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
616913.pdf | 2.62 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
1,362
checked on Apr 15, 2024
Download(s)
2,352
checked on Apr 15, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.